Analysis by consumer insolvency experts PMR Restrukturyzacje SA shows that people over 60 years of age have the biggest problem with applying for debt relief. BIK and BIG infoMonitor data from the last three years shows that the trend is slowly changing - in UK applications from 2015 to the end of 2018, the proportion of people over 56 increased from 32 to 39 per cent. What is the reason for older people's reluctance to UK? Why are they not coming to the courts with applications despite critical financial issues?
Specjaliści upadłości konsumenckiej PMR Restrukturyzacje SA wskazują, że zdecydowana większość osób starszych, dzisiejszych emerytów, którzy z różnych przyczyn popadły w poważne kłopoty finansowe, ukrywa ten fakt przed znajomymi i rodziną, o ile to możliwe. Większość z nich także nadal nie rozumie, jak działa instytucja upadłości konsumenckiej i jak z niej skorzystać. Trzecią barierą jest wypełnienie wniosku o UK, który zawiera sporo trudnych prawniczych pojęć, oraz zebranie dokumentacji niezbędnej do przedstawienia obecnego stanu swojego zadłużenia.
Według większości specjalistów, aby cały proces przywracania ludzi do normalnego życia, wyciągania ich z sytuacji ukrywania się przed windykatorami i komornikami sprawnie działał, potrzebne są ludzkie zrozumienie, empatia i wsparcie w trakcie całego procesu ubiegania się o upadłość konsumencką. Ten ludzki wymiar trudny jest do określenia przez ustawę i najczęściej zaspokajany przez osoby najbliższe oraz restructuring advisers, prawników, osoby, które pośredniczą w przeprowadzeniu tego procesu.
On the one hand, Polish senior citizens appreciate the rules in which they were brought up, obey the rules, pay their bills on time and want to be seen as decent by their neighbours and friends, but on the other hand, they have a modest pension at their disposal and often a mere coincidence causes them to fall into the trap of loans that they can no longer repay. Handing out loans to their grandchildren, a Christmas present, a broken washing machine or helping their daughter to pay off her debt are sometimes traps that bring them to the brink of poverty within a few months.
– Znamy jednak sporo przypadków, w których mimo jednoznacznie pozytywnych rokowań wniosku o upadłość osoby starsze nie były w stanie dokończyć procesu, bały się pójść na rozprawę do sądu, aby odpowiedzieć na dodatkowe pytania sędziego. To problem ludzki, nie ustawowy, z którym musimy sobie jakoś poradzić – dodaje Małgorzata Anisimowicz.
Call:
+48 22-30-05-105
+48 22-30-05-106 (fax)
Write:
kancelaria@pmr-restrukturyzacje.pl
Visit us:
70 Prosta Street
00-838 Warsaw
Visitor hours:
Mon-Fri: 9:00 - 13:00
Wednesday: 13:00 - 16:00
Find us on Facebook
Find us on Instagram
PMR Restructuring S.A. @ 2024