Find us on Facebook

Find us on Instagram

PMR in the media: 1717

Transport industry - more insolvencies

Insolvencies of companies in the transport sector increased by as much as 29 per cent in 2018 compared to the previous year, according to Euler Hermes experts. Two major European hauliers are calling for service prices to be raised by an average of 6 per cent. This is supposed to be a response to rising fuel costs, traffic jams, payment congestion and problems finding willing workers.

Branża transportowa w Polsce przeżywa poważny kryzys, jak wynika z danych dostępnych w Monitorach Gospodarczych i Sądowych. Od początku roku do końca lipca upadło w Polsce 580 firm. Najwięcej upadłości stanowią firmy z sektora transportowego oraz produkcyjnego. Dla wszystkich firm to 14 procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. W branży transportowej oraz produkcyjnej wzrost wynosi aż 29 procent.

Eksperci za stan rzeczy winią pogarszające się warunki biznesowe – problemy z zatorami płatniczymi, niewystarczająca liczba kierowców oraz rosnące koszty paliwa, a także nowe regulacje na rynkach unijnych (płaca minimalna oraz standard pracy kierowców). Coraz więcej Polaków wybiera pracę u przewoźników zagranicznych, likwidując własne działalności, małe firmy rodzinne.

Tymczasem niemiecki Nagel Group oraz węgierski Waberers zgodnie nawołują wszystkich przewoźników do podniesienia stawek usług transportowych o średnio 6 procent. Ich zdaniem to minimum, które ma pokryć rosnące koszty prowadzenia biznesu – nie da się już bardziej zoptymalizować zużycia paliwa i kosztów logistyki transportowej, tak aby nie obarczać nimi klienta ostatecznego.

Wg. doradców restrukturyzacyjnych analizujących płynność przedsiębiorstw i zagrożenia dla różnych sektorów biznesu, branża transportowa obok budowlanki znajduje się obecnie w najtrudniejszej sytuacji od wielu lat.

– Przewoźnicy drogowi doświadczają kumulacji niekorzystnych czynników biznesowych. Rośnie ryzyko związane z upadłością, chwilową oraz długotrwałą niewypłacalnością, a większość small businesses rodzinnych korzystających ze spedytorów zewnętrznych, nie ma mocy sprawczej negocjowania cen i warunków płatności – tłumaczy Małgorzata Anisimowicz, prezes PMR Restrukturyzacje.
The material appeared in the Truck & Business newspaper:

2 November 2018:
" More insolvencies in the TSL industry

PMR in the media

9+
years on the market

100+
proceedings

1000+
customers

Form contact

    The administrator of your personal data provided in the contact form is PMR Restrukturyzacje S.A. with its registered office in Warsaw. The personal data provided will be processed in order to respond to your enquiry. Information about your rights, the legal basis for processing your personal data and the period for which your data is stored "are located here.

    Call:
    +48 22-30-05-105
    +48 22-30-05-106 (fax)

    Write:
    kancelaria@pmr-restrukturyzacje.pl

    Visit us:
    70 Prosta Street
    00-838 Warsaw

    Visitor hours:
    Mon-Fri: 9:00 - 13:00
    Wednesday: 13:00 - 16:00

    Find us on Facebook

    Find us on Instagram

    PMR Restructuring S.A. @ 2024

    en_GBEnglish