Find us on Facebook

Find us on Instagram

PMR in the media: 1729

Insolvencies among hauliers on the rise

Aż o 29% wzrasta liczba upadłości firm sektora transportowego w 2018 r. w stosunku do ubiegłego roku – tak wyliczyli eksperci Euler Hermes. Tymczasem już dwie duże europejskie firmy transportowe nawołują do podniesienia cen usług średnio o 6%. Ma to być odpowiedź na rosnące koszty paliw, korki, zatory płatnicze oraz problemy ze znalezieniem chętnych do pracy.

Jak wynika z danych dostępnych w Monitorach Gospodarczych i Sądowych, od początku roku do końca lipca upadło w polsce 580 firm. Najwięcej upadłości stanowią firmy z sektora transportowego oraz produkcyjnego. Dla wszystkich firm to 14-proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. W branży transportowej oraz produkcyjnej wzrost wynosi aż 29%. Eksperci za stan rzeczy winią pogarszające się warunki biznesowe – problemy z zatorami płatniczymi, niewystarczająca liczba kierowców oraz rosnące koszty paliwa, a także nowe regulacje na rynkach unijnych (płaca minimalna oraz standard pracy kierowców). Coraz więcej Polaków wybiera pracę u przewoźników zagranicznych, likwidując własne działalności, małe firmy rodzinne.

Tymczasem już dwaj duzi przewoźnicy europejscy – niemiecki Nagel Group oraz węgierski Waberer – zgodnie nawołują wszystkich przewoźników do podniesienia stawek usług transportowych o średnio 6%. Ich zdaniem, to minimum, które ma pokryć rosnące koszty prowadzenia biznesu. Według przewoźników nie da się już bardziej zoptymalizować zużycia paliwa i kosztów logistyki transportowej, tak aby nie obarczać nimi klienta ostatecznego. Doradcy restrukturyzacyjni analizujący płynność przedsiębiorstw i zagrożenia dla różnych sektorów biznesu uważają, że branża transportowa, obok budowlanki, znajduje się obecnie w najtrudniejszej sytuacji od wielu lat.

– Firmy transportowe doświadczają kumulacji niekorzystynych czynników biznesowych. Rośnie ryzyko związane z upadłością, chwilową oraz długotrwałą niewypłacalnością, a większość małych firm rodzinnych, korzystających ze spedytorów zewnętrznych, nie ma mocy sprawczej negocjowania cen i warunków płatności.
Rynek pracownika oraz coraz większe skomplikowanie europejskich procedur transportowych sprawiają, że duże, wyspecjalizowane firmy spedycyjne są chętniej wybierane przez klientów niżindywidualni przewoźnicy. Jednym z rozwiązań części problemów zwiększającym konkurencyjność na rynku byłoby łączenie zasobów small businesses rodzinnych i konstruowanie wspólnej oferty dla klientów ostatecznych

– tłumaczy Małgorzata Anisimowicz, prezes PMR Restrukturyzacje SA.

The material appeared in the magazine Logistics and Quality:

1 October 2018:
" Number of insolvencies among hauliers on the rise

PMR in the media

9+
years on the market

100+
proceedings

1000+
customers

Form contact

    The administrator of your personal data provided in the contact form is PMR Restrukturyzacje S.A. with its registered office in Warsaw. The personal data provided will be processed in order to respond to your enquiry. Information about your rights, the legal basis for processing your personal data and the period for which your data is stored "are located here.

    Call:
    +48 22-30-05-105
    +48 22-30-05-106 (fax)

    Write:
    kancelaria@pmr-restrukturyzacje.pl

    Visit us:
    70 Prosta Street
    00-838 Warsaw

    Visitor hours:
    Mon-Fri: 9:00 - 13:00
    Wednesday: 13:00 - 16:00

    Find us on Facebook

    Find us on Instagram

    PMR Restructuring S.A. @ 2024

    en_GBEnglish