Знайдіть нас на Facebook

Шукайте нас в Instagram

ПМР у засобах масової інформації: 1717

Upadłość konsumencka – fakty i mity

Jak pokazują statystyki, od początku 2016 roku, czyli wejścia w życie nowego prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego, już prawie 20 tys. osób w Polsce skorzystało z możliwości oddłużenia poprzez upadłość konsumencką. Liczne kancelarie prawne i doradcy ogłaszają się w Internecie, mediach, na ulotkach i plakatach, twierdząc, że procedura jest bardzo prosta, a każdy, kto nie radzi sobie z długami, może się od nich uwolnić.

Jak potwierdzają doradcy restrukturyzacyjni, prawnicy oraz rosnąca liczba osób, które korzystają z procedury oddłużenia, nowe prawo działa, szczególnie w przypadku osób bez majątku, które w kłopoty finansowe wpadły w wyniku utraty pracy w starszym wieku, choroby, czasami naiwności.

– Od początku 2016 roku procedura upadłości konsumenckiej została dostosowana do praktycznego wykorzystania dla tysięcy osób, które nie są w stanie trwale spłacać swoich zobowiązań– mówi Małgorzata Anisimowicz, prezes PMR Restrukturyzacje SA.

– Ustawa wprowadzająca praktyczne rozwiązania dla takich osób daje szansę wyjścia z długów na prostą w sposób legalny, bez ukrywania się przed komornikami, windykatorami czy wierzycielami. Chodzi o politykę nowej szansy i przywracanie znaczącej liczby ludzi (ostrożne szacunki mówią o kilkudziesięciu tysiącach osób rocznie) do normalnego życia w społeczeństwie

– dodaje Małgorzata Anisimowicz.

Znacznie gorzej jest z dłużnikami z majątkiem, zwłaszcza tzw. trudno zbywalnym. Zanim sąd przyzna im status upadłego, syndyk musi spieniężyć ich majątek, dokonać podziału środków finansowych wobec uprawnionych wierzycieli, a w niektórych przypadkach wydzielić środki finansowe na potrzeby mieszkaniowe wnioskodawcy. W rzeczywistości ta procedura jest długotrwała i należy mieć świadomość, że postępowanie w zakresie upadłości konsumenckiej nie trwa kilka miesięcy, lecz czasami nawet 2 lata i dłużej.

Materiał ukazał się w serwisie finanse.senior.pl:

dnia 28 lutego 2019:
» Upadłość konsumencka. Fakty i mity

ПМР у засобах масової інформації

9+
років на ринку

100+
провадження

1000+
клієнти

Форма контакт

    Адміністратором ваших персональних даних, наданих у контактній формі, є PMR Restrukturyzacje S.A. з головним офісом у Варшаві. Надані персональні дані будуть оброблені з метою надання відповіді на Ваш запит. Інформація про ваші права, правові підстави для обробки ваших персональних даних та період, протягом якого ваші дані зберігаються "знаходяться тут.

    Дзвони:
    +48 22-30-05-105
    +48 22-30-05-106 (факс)

    Пиши:
    kancelaria@pmr-restrukturyzacje.pl

    Приходьте до нас:
    Вулиця Проста, 70
    00-838 Варшава

    Години відвідування:
    З понеділка по п'ятницю: 9:00 - 13:00
    Середа: 13:00 - 16:00

    Знайдіть нас на Facebook

    Шукайте нас в Instagram

    PMR Restructuring S.A. @ 2024

    ukUkrainian